
VARAUSEHDOT
VAARUNRANTA
VARAUSEHDOT
1. Varausehtojen soveltaminen
Näitä varausehtoja sovelletaan lyhytaikaiseen majoitukseen Vaarunrannassa. Ehdot on laadittu voimassa olevan lainsäädännön mukaisesti. Varausehdot on nähtävillä verkkosivuillamme ja Vaarunrannan huvilassa.
2. Varaaminen
Varauksen tekijän tulee olla 18 vuotta täyttänyt tai muulla tavalla oikeustoimikelpoinen henkilö tai muu taho. Varaus on sitova varaushetkestä alkaen, riippumatta siitä tehtiinkö varaus puhelimitse vai kirjallisena.
Varauksen yhteydessä asiakkaan tulee ilmoittaa etukäteen omat yhteystietonsa, majoittujien määrä sekä saapumis- ja lähtöajankohta (varausaika). Mahdolliset asuntovaunut, teltat tai muut alueelle tulevat asiakkaan omat majoitusratkaisut on ilmoitettava varausta tehtäessä.
Varaukseen sisältyy kohteen käyttöoikeus varatulle ajalle. Varaukseen sisältyy normaalit energiakulut, sähkön ja kaasun käyttö sekä polttopuut tulipesien käyttöön. Huonejako ja merkittävin kalusto (esim. kiukaan tyyppi, astiastot) on ilmoitettu Vaarunrannan verkkosivuilla.
Toimitamme varauksen jälkeen asiakkaalle varausvahvistuksen, jossa ilmoitetaan yhteystietojen lisäksi vierailun ajankohta, saapumis- ja poistumisajat, vieraiden määrä, kokonaisvuokra sekä muut tiedossa olevat maksut tai tilatut palvelut.
3. Maksu
Varausmaksuna voidaan veloittaa 30 % hinnasta 14 vrk varauksen teon jälkeen ja loppu erääntyy 30 vrk ennen varauksen alkamista. Mikäli varaus tehdään niin, että varauksen alkuun on alle 30 vrk, tulee vuokra maksaa kokonaisuudessaan varauksen yhteydessä.
4. Varauksen peruminen
Omistaja voi perua varauksen force majeur -tyyppisessä tilanteessa, joka estää majoituksen täysin tai osittain Vaarunrannassa (myrskyn kaatama puu, tulipalo, vesivahinko tms.). Tällöin peruminen ilmoitetaan välittömästi asiakkaalle ja hyvitetään ainoastaan mahdolliset jo suoritetut maksut.
Peruutuksesta on aina ilmoitettava omistajalle kirjallisesti. Laskun maksamatta jättäminen ei ole peruutus. Mikäli asiakas peruu varauksen, siihen mennessä maksettuja maksuja ei palauteta.
Yllättävän sairauden tai tapaturman varalle suosittelemme ottamaan vakuutuksen. Muutokset säätilassa, kolmannen osapuolen tarjoamissa palveluissa tms. syyt eivät muuta peruutusehtoja.
5. Vaarunrantaan saapuminen
Vaarunrantaan voi saapua varausvahvistuksessa ilmoitettuna ajankohtana. Mikäli asiakas jättää kokonaan saapumatta eikä ilmoita muuttuneista aikatauluista tms., tulkitaan se peruutukseksi ja toimitaan kohdan 4. mukaan.
Ennen majoituksen alkamista, asiakkaiden tulee täyttää matkustajailmoitus. Matkustajailmoituksen täyttämisestä ohjeistetaan varausvahvistuksessa.
6. Vierailun aikana
Asiakas on velvollinen noudattamaan lakia, yleisiä hyviä tapoja sekä Vaarunrannan sääntöjä vierailun aikana.
Jos asiakas keskeyttää vierailunsa ja poistuu kohteesta ennen vuokra-ajan päättymistä, ei käyttämättä jääneeltä ajalta makseta korvausta eikä vuokraa palauteta.
Omistajalla on oikeus keskeyttää vierailu asiakkaasta johtuvista syistä. Nämä voivat olla lain, yleisten hyvien tapojen tai Vaarunrannan sääntöjen rikkominen. Vierailu voidaan myös keskeyttää asiakkaan aiheuttaman yleisen järjestyshäiriön vuoksi tai mikäli omistajalla on merkittävä peruste epäillä henkilöiden tai omaisuuden olevan vaarassa. Vierailun päättämisestä ilmoitetaan välittömästi asiakkaalle. Näissä tapauksissa omistaja ei ole korvausvelvollinen asiakkaalle.
Omistajalla on oikeus keskeyttää vierailu myös ylivoimaisista, force majeur -tyyppisten syitten takia. Tällaisiksi luetaan esimerkiksi luonnonmullistus tai muu, ennalta-arvaamaton ja omistajasta riippumaton tapahtuma. Vierailun päättämisestä tulee ilmoittaa välittömästi asiakkaalle. Tällöin asiakkaalle korvataan käyttämättä jäänyt vierailun aika.
Asiakkaan on tehtävä välittömästi omistajalle huomautus mahdollisista kiinteistöä koskevista puutteista tai vioista. Tällöin ne voidaan mahdollisuuksien mukaan korjata tai hyvittää jo majoituksen aikana. Huomautukset ja kiireelliset huoltopyynnöt on tehtävä puhelimitse 040 63255 006. Mikäli asiakas ei ole ollut vierailunsa aikana yhteydessä epäkohdista omistajaan, hän menettää oikeuden mahdollisiin hyvityksiin.
Asiakas on vastuussa tahallaan tai huolimattomuudellaan aiheuttamistaan vahingoista, jotka hän tai hänen seurueensa aiheuttaa kohteelle tai sen irtaimistolle.
Asiakas on vastuussa omista tavaroistaan. Omistaja ei ole korvausvelvollinen vieraan tavaroista, jos kohteeseen murtaudutaan. Omistaja ei vastaa vieraan kulkuvälineen tai sen sisällä olevan omaisuuden vahingoittumisesta tai katoamisesta.
Asiakas on velvollinen huolehtimaan siitä, että hänellä on mukanaan vierailun edellyttämät, voimassa olevat asiakirjat, kuten riittävä henkilöllisyystodistus, kalastusluvat ja muut vastaavat. Omistaja ei ole vastuussa asiakkaan matkalla tarvitsemista, vapaaehtoisista vakuutuksista. Asiakas vastaa itse vakuutusturvastaan ja sen riittävästä kattavuudesta.
Vaikka siivous kuuluukin varauksiimme, edellytämme kohteen olevan normaalin asumisen jäljiltä, eli huonekalut ja muut varusteet paikoillaan ja ehjinä, astiat tiskikoneessa, roskat roskiksessa sekä isoimmat tahrat ja likajäljet poistettuna. Myös piha-alueen tulee olla siisti. Normaalista loppusiivouksesta poikkeavasta loppusiivouksesta perimme ylimääräisen siivousmaksun, joka määräytyy käytetyn työajan mukaan.
Tupakointi on kielletty majoituskohteen sisätiloissa. Tupakoinnista veloitetaan 250 € tuuletusmaksu tai mikäli tupakoinnista on aiheutunut laajempaa vahinkoa (esim. jos tila vaatii otsonointia tai muuta käsittelyä), veloitetaan käsittelyn hinta asiakkaalta.
Lemmikit eivät ole sallittuja Vaarunrannan huvilalla tai saunalla. Luvatta tuoduista lemmikeistä peritään 50 € / lemmikki / vrk siivousmaksu. Aittarakennukseen voi tuoda lemmikkejä.
7. Vierailun päättyessä
Asiakkaan tulee lähteä Vaarunrannasta viimeistään varausvahvistuksessa ilmoitettuna ajankohtana.
Asiakkaan velvollisuus on huolehtia oman irtaimistonsa mukaan ottamisesta ja jättää kohde siistiin kuntoon. Loppusiivous kuuluu varauksen hintaan.
Omistajan velvollisuus on tarkastaa kohde vierailun päättyessä tai mahdollisimman pian sen jälkeen. Mahdollisista puutteista tai asiakkaalta unohtuneista tavaroista tulee ilmoittaa asiakkaalle mahdollisimman nopeasti.
Jos mökin vuokrausta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan (kuluttajaneuvonta.fi).